כל ספר והגורל שלו

אחוזת צהלה

תכנית המפגשים המפורטת, 2022

המפגשים יתקיימו בימי ב' , בשעה: 19:00
תכנית המפגשים:

לא אזוז מכאן - כריכה

מפגש 1: 28.2.2022

לא אזוז מכאן מאת מרקו בלצאנו

קוּרוֹן הוא כפר קטן בדולומיטים ואף שהוא משתייך לאיטליה, תושביו דוברים גרמנית. תחת המשטר הפשיסטי בשנות ה-30 נאסר השימוש בשפה הגרמנית, בבית הספר משתנה שפת הלימוד לאיטלקית, שפה שאותה הילדים לא דוברים. חלומה של טרינה, בת הכפר אשר הכשירה עצמה להיות מורה בבית הספר, מתפוגג באחת. באותם ימים מתחילה גם בנייתו של סכר המאיים להציף את האזור ולעקור את תושבי הכפר מבתיהם. ואז מגיעה המלחמה. את הסיפור מספרת טרינה המגעגעת לבתה. זהו סיפור אישי על נעורים ובגרות בצל המלחמה, אך גם סיפורם של תושבי הכפר, שעל אף שבמשך דורות הם מתגוררים בכפרם, אין להם ודאות כי המקום ימשיך להיות ביתם.

מרקו בלצאנו
צל ידו - כריכה

מפגש 2: ייקבע בקרוב מועד חדש

צל ידו מאת חיים באר

הזמנה לטירה מסתורית באוסטרייה לוקחת את חיים באר לעולמות שלא שיער שיגיע אליהם אי פעם. הטירה מאובזרת בכל חידושי הטכנולוגיה, הכול בה נראה מושלם, עד שמתגלה מי אורחיה ומניין באו. ודווקא אז – במקום שייחרד עד עומקי נשמתו — הוא נמלא סקרנות, ומאחד האורחים, מרגע שהבין מיהו, הוא מתקשה מאוד להיפרד. האם תיתכן פגישה מחודשת עם אב שהשנים הקצרות במחיצתו היו טעונות וקשות? האם יהיה אפשר לברר סוף סוף את כל מה שלא התברר בזמנו, ואולי גם להתפייס? כמו בהמשך מהופך לרומן חבלים פונה באר אל המקומות ששתק בהם ואל דמותו של אביו, שנשארה אז בצל.

חיים באר
חיים שלמים - כריכה

מפגש 3: 4.7.2022

חיים שלמים מאת רוברט זטהאלר

בגיל ארבע בערך מגיע אנדריאס אֵגֶר לעמק שלרגלי ההרים ונמסר לידי איכר קשה לב, שבביתו הוא גדל ומתחשל. ילדי העמק אמנם לועגים לצליעתו, אבל עובדה זו לא מונעת ממנו להיות לגבר חסון וחזק ולפועל חרוץ, שאף לוקח חלק בהקמת הרכבל הראשון מן העמק להרים. לאורך העשורים משנה העמק את פניו, הוא נהיה מודרני ורעשני יותר. חייו של אֵגֶר, לעומת זאת, נותרים שקטים ומכונסים בעצמם, הם מושפעים בעיקר מאהבתו הגדולה למִָרי, מעונות השנה ומאיתני הטבע.

רוברט זטהאלר

תמונה ראשית: אחרי הנשף, 1985, רמון קאזאס אי קארבו, מוזיאון מונטסרט, קטלוניה, AKG-Images
מתוך הספר: 'נשים קוראות בציור ובצילום', שטפן בולמן, בתרגום מגרמנית: טלי שוורצשטיין-בסר, עמוד 87, כנרת, זמורה-ביתן, 2009